• info@e-kins.ir

  • شماره تماس :7039755-0930

  • ساعت کاری :۸صبح تا ۵.۳۰ بعدظهر

بیمه درمان

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

 

  • مزایای بیمه مکمل درمان شرکت بیمه کوثر
  • بیمه درمان گروهی

بستری در بیمارستان و اعمال جراحی و پرداخت هزینه‌های مربوط به آن یکی از نگرانی‌های ‏جدی خانواده‌هاست. افزایش روزافزون بهای خدمات بیمارستانی از جمله تهیه لوازم، دستمزد ‏پزشکان جراح، دارو، هزینه‌های اتاق عمل هزینه‌های عمومی و هزینه‌های بستری شدن در ‏بیمارستان در بسیاری از موارد مشکلات مالی قابل ملاحظه‌ای را برای بیمار و یا سرپرست ‏خانواده به وجود می‌آورد. جبران این هزینه‌ها مستلزم یک برنامه‌ریزی پس‌اندازی بلند مدت است ‏که با دشواری‌های خاص خود مواجه خواهد بود.‏

بیمه نامه درمان گروهی با جبران کلیه هزینه‌های درمان بیمارستانی و همچنین اعمال جراحی ‏سرپایی و پاراکلینیکی، از تحمیل این هزینه‌ها به خانواده کارکنان جلوگیری نموده و آرامش ‏خاطر را به کارکنان و خانواده آنان باز می‌گرداند.‏

كاركنان موسسات اعم از بازرگانی، صنعتی، تولیدی و خدماتی باید طبق قانون تحت پوشش ‏یكی از سازمان‌های بیمه مانند سازمان تامین اجتمــاعی، خدمات درمانی، نیــرو‌های مسلح و ‏غیره قرار گیرند. این سازمان‌ها هزینه‌های بستری در بیمــارستان و هــزینه‌های پاراكلینیكی ‏‏(غیر بستری) و سایر خدمات درمانــی همچــون ویزیت، دارو، آزمایش و امثال آن را طبق ‏تعرفه‌های مصوب هیئت وزیران، وزارت بهداشت و بیمه مرکزی كه به مراتب كمتر از ‏تعــرفه‌های اعمال شده در بیمارستان‌ها،كیلینیك‌ها ومراكز تشخیصی و درمانی است، جبران ‏می‌كنند. این تفاوت تعرفه باعث شده است كه بخش اعظم هزینه‌ها خصوصا هـزینه‌های ‏بیمارستانی را شخص بیمه شده متحمل شود. بدین علت شركت‌های بیــمه بازرگانی برای آن ‏بخش از هـزینه‌هایی كه بیـمه گر اولیه جبران نمی‌كند و بار آن بر دوش بیمار است بیمه مازاد ‏درمان یا بیمه درمان تكمیلی را عرضه می‌كنند.‏

شرکت بیمه کوثر نیز در اجرای بند۳ ماده ۱۷ قانون تأسیس بیمه مركزی جمهوری اسلامـی ‏ایران و بیمه¬ گـری، باتوجه به پیشرفت روش‌های نوین درمانی، افزایش هزینه‌های پزشكی و ‏تقاضای روزافزون برای بالا بردن پوشش و تنوع خدمات درمانی، مطابق با ضوابط و آیین‌نامه‌های ‏بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بیمه‌ی درمان خود را با رویکرد دستیابی به  «افزایش ‏خدمات تحت پوشش بیمه درمان» و « تعمیم پوشش بیمه درمان به خانواده‌ها» عرضه کرده ‏است.‏

بیمه کوثر با ارائه پوشش‌ها و تعهدات مناسب، علاوه بر معرفی بهترین خدمات، با اتکا به ‏زیرساخت‌های فناوری، در هر زمان، امکان دسترسی به اطلاعات کامل را به بیمه گذاران این ‏رشته از طریق پرتال شرکت فراهم می‌سازد.‏

  • انواع بیمه درمانی

در حال حاضر دو طرح بیمه‌ای توسط مدیریت درمان شرکت بیمه کوثر عرضه می‌شود :‏

‏1. «بیمه درمان گروهی» : تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای شرایط اعلام شده از ‏سوی شرکت باشند می‌توانند این بیمه‌نامه را خریداری و از پوشش‌های آن بهره‌مند گردند.‏

‏2. طرح بیمه‌ای «آرامش کوثر» : این طرح صرفا برای رفع نیاز و خدمت رسانی به بازنشستگان، ‏وظیفه‌بگیران و مستمری‌بگیران نیروهای مسلح همراه با خانواده ایشان آماده شده است تا ‏هزینه‌های درمانی مازاد بر تعهدات ساخد را جبران کند.‏

  • مشتریان بیمه درمانی

كارفرمایان و مدیران تمامی کارخانجات، نهادها، شركت‌ها و موسسات مختلف حقوقی می‌توانند ‏این بیمه‌نامه را برای كاركنان خود خریداری کنند؛ مشروط بر اینکه تعداد بیمه‌شدگان یعنی ‏کارمندان و اعضای خانواده آنان، کمتر از 50 نفر نباشد و همگی توسط بیمه‌گر اول، همچون ‏تامین اجتماعی، بیمه خدمات درمانی و‎ … ‎تحت پوشش قرار گرفته باشند‎.‎

  • خطرات تحت پوشش بیمه درمانی

شرکت بیمه کوثر، طبق آیین‌نامه 74 بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، هزینه‌های درمانی ‏زیر را از طریق بیمه‌های درمان به بیمه‌گذاران ارائه می‌دهد.‏

الف- پوشش‌های اصلی (پایه) :‏

‏۱- جبران هزینه‌های بستری‌، جراحی، شیمی درمانی‌، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، گامانایف و ‏انواع سنگ‌شكن در بیمارستان و مراكز جراحی محدود و ‏Day Care‏.‏

تبصره- اعمال جراحی ‏Day Care‏ به جراحی‌هایی اطلاق می‌شود كه مدت زمان مورد نیاز برای ‏مراقبت‌های بعد از عمل در مراكز درمانی، كمتر از یك روز باشد.‏

‏۲- هزینه همراه افراد زیر۷سال و بالاتر از۷۰ سال (در بیمارستان‌ها)‏

‏۳- هزینه آمبولانس و سایر فوریت‌های پزشكی مشروط ‌به بستری‌شدن بیمه‌شده در مراكز ‏درمانی و یا نقل‌و‌انتقال بیمار به سایر مراكز تشخیصی- درمانی طبق دستور پزشك معالج.‏

ب- پوشش‌های اضافی :‏

بیمه‌گر می‌تواند با دریافت حق‌بیمه اضافی موارد ذیل را حسب توافق با بیمه‌گذار تحت پوشش ‏قرار دهد :‏

‏۱- افزایش سقف تعهدات برای اعمال جراحی مربوط به سرطان، مغز و اعصاب مركزی و نخاع ‏‏(به‌استثنای دیسك ستون فقرات)، گامانایف، قلب، پیوند ریه، پیوند كبد، پیوند كلیه و پیوند مغز ‏استخوان.‏

‏۲- هزینه‌های زایمان اعم از طبیعی و سزارین، تا پنجاه درصد سقف تعهد سالیانه مندرج در بند ‏الف-۱ فوق. سقف تعهد بیمه‌گر در این پوشش نباید از بالاترین هزینه توافق‌شده با ‏بیمارستان‌های طرف قرارداد بیمه‌گر تجاوز کند.‏

‏۱-۲- در صورت اخذ پوشش زایمان، ارائه پوشش هزینه‌های مربوط‌به درمان نازایی و ناباروری ‏شامل اعمال جراحی مرتبط، ‏IUI، ‏ZIFT، ‏GIFT، میكرواینجكشن و ‏IVF‏  حداكثرمعادل ‏سقف تعهد زایمان و به‌صورت یك پوشش مستقل از آن مجاز است.‏

‏۲-۲- دوره انتظار جهت استفاده از پوشش این بند برای گروه‌های زیر۲۵۰ نفر، ۹ ماه و از۲۵۰ ‏نفر الی ۱۰۰۰ نفر، ۶ ماه و برای گروه‌های بالای ۱۰۰۰ نفر فاقد دوره انتظار است.‏

‏۳- هزینه‌های پاراكلینیكی به‌ این ‌ترتیب قابل پوشش است :‏

‏۱-۳- جبران هزینه‌های سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسكن، انواع اندوسكوپی، ام آرآی‌، ‏اكوكاردیوگرافی استرس اكو، دانسیتومتری تا حداكثر ۲۰ ‌درصد تعهد پایه سالیانه برای هر ‏بیمه‌شده.‏

‏۲-۳- جبران هزینه‌های مربوط‌به تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی (اسپیرومتری– ‏PFT‏)،

نوار عضله  (‏EMG‏)، نوارعصب (‏NCV‏)، نوارمغز (‏EEG‏)، نوارمثانه (سیستومتری یا ‏سیستوگرام)، شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی، هولترمانیتورینگ قلب، آنژیوگرافی چشم (علاوه‌بر ‏موارد فوق) با سقف تعهد ۱۰ درصد تعهد پایه  سالیانه برای هر بیمه‌شده.‏

‏۳-۳- جبران هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی شامل آزمایش‌های تشخیص پزشكی، پاتولوژی یا ‏آسیب‌شناسی و ژنتیك پزشكی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب، فیزیوتراپی با سقف تعهد۱۰‌ درصد ‏تعهد پایه سالیانه برای هر بیمه‌شده.‏

‏۴-۳- جبران هزینه‌های ویزیت، دارو (براساس فهرست داروهای مجاز كشور صرفاً مازاد بر سهم ‏بیمه‌گر اول) و خدمات اورژانس در موارد غیربستری تا سقف ۵‌ درصد تعهد پایه سالیانه.‏

‏۵-۳- جبران هزینه‌های دندان‌پزشكی حداكثر تا میزان ۱۰ ‌درصد سقف تعهد پایه سالیانه برای ‏هر بیمه‌شده.‏

تبصره- هزینه‌های دندان‌پزشكی براساس تعرفه‌ای محاسبه و پرداخت می‌شود كه سالیانه ‏سندیكای بیمه‌گران ایران با هماهنگی شركت‌های بیمه، تنظیم و به شركت‌های بیمه ابلاغ ‏می‌کند.‏

‏۶-۳- جبران هزینه‌های مربوط‌به خرید عینك طبی و لنز تماس طبی تا سقف ۲ ‌درصد تعهد ‏پایه سالیانه برای هر بیمه‌شده

‏۷-۳- جبران هزینه‌های مربوط‌به خرید سمعك تا سقف ۵ درصد تعهد پایه سالیانه برای هر ‏بیمه‌شده

‏۴- جبران هزینه‌های جراحی مربوط‌به رفع عیوب انكساری چشم در مواردی كه به تشخیص ‏پزشك معتمد بیمه‌گر درجه نزدیك‌بینی، دوربینی، آستیگمات یا جمع قدر مطلق نقص بینایی ‏هر چشم (درجه نزدیك بینی یا دوربینی به‌علاوه نصف آستیگمات‌) ۳ دیوپتر یا بیشتر باشد، ‏حداكثر تا ۱۰ در صد تعهد پایه سالیانه برای هرجشم هر بیمه‌شده.‏

‏۵- جبران هزینه اعمال مجاز سرپایی مانند شكستگی و در رفتگی، گچ‌گیری، ختنه، بخیه، ‏كرایوتراپی، اكسیزیون لیپوم، بیوپسی، تخلیه كیست و لیزر درمانی تا سقف ۱۰ درصد تعهدات ‏پایه  سالیانه برای هر بیمه‌شده.‏

فهرست اعمال غیرمجاز سرپایی (در مطب) به شرح جدول پیوست ذکر می‌شود.‏

‏۶- جبران هزینه تهیه اعضای طبیعی بدن (صرفاً برای گروه‌های بالای ۱۰۰۰ نفر) حداكثر به ‏میزان تعهد پایه سالیانه برای هر بیمه‌شده

‏۷- هزینه تهیه اوروتز كه بلافاصله بعد از عمل جراحی به تشخیص پزشك معالج و تأیید پزشك ‏معتمد بیمه‌گر مورد نیاز باشد حداكثر تا ۲ درصد سقف تعهد پایه سالیانه.‏

‏۸- هزینه تشخیص بیماری‌ها و ناهنجاری‌های جنین منوط به داشتن پوشش زایمان حداكثر تا ‏‏۵۰ درصد تعهد زایمان به‌عنوان پوشش مستقل.‏

تبصره ۱- هزینه‌هایی كه در اجرای بند ب پرداخت می‌شود، مازاد بر سقف تعهدات پایه سالیانه ‏است.‏

تبصره ۲- در صورتی كه تعهدات اصلی (پایه) نامحدود باشد سقف تعهدات مربوط به پوشش‌های ‏اضافی نیز می‌تواند نامحدود در نظر گرفته شود.‏

  • خطرات خارج از تعهد بیمه درمانی

شرکت بیمه کوثر، طبق آیین‌نامه 74 بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، هزینه‌های درمانی ‏زیر را از طریق بیمه‌های درمان به بیمه‌گذاران ارائه می‌دهد.‏

الف- پوشش‌های اصلی (پایه) :‏

‏۱- جبران هزینه‌های بستری‌، جراحی، شیمی درمانی‌، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، گامانایف و ‏انواع سنگ‌شكن در بیمارستان و مراكز جراحی محدود و.‏Day Care

تبصره- اعمال جراحی ‏Day Care‏ به جراحی‌هایی اطلاق می‌شود كه مدت زمان مورد نیاز برای ‏مراقبت‌های بعد از عمل در مراكز درمانی، كمتر از یك روز باشد.‏

‏۲- هزینه همراه افراد زیر۷سال و بالاتر از۷۰ سال (در بیمارستان‌ها)‏

‏۳- هزینه آمبولانس و سایر فوریت‌های پزشكی مشروط ‌به بستری‌شدن بیمه‌شده در مراكز ‏درمانی و یا نقل‌و‌انتقال بیمار به سایر مراكز تشخیصی- درمانی طبق دستور پزشك معالج.‏

ب- پوشش‌های اضافی :‏

بیمه‌گر می‌تواند با دریافت حق‌بیمه اضافی موارد ذیل را حسب توافق با بیمه‌گذار تحت پوشش ‏قرار دهد :‏

‏۱- افزایش سقف تعهدات برای اعمال جراحی مربوط به سرطان، مغز و اعصاب مركزی و نخاع ‏‏(به‌استثنای دیسك ستون فقرات)، گامانایف، قلب، پیوند ریه، پیوند كبد، پیوند كلیه و پیوند مغز ‏استخوان.‏

‏۲- هزینه‌های زایمان اعم از طبیعی و سزارین، تا پنجاه درصد سقف تعهد سالیانه مندرج در بند ‏الف-۱ فوق. سقف تعهد بیمه‌گر در این پوشش نباید از بالاترین هزینه توافق‌شده با ‏بیمارستان‌های طرف قرارداد بیمه‌گر تجاوز کند.‏

‏۱-۲- در صورت اخذ پوشش زایمان، ارائه پوشش هزینه‌های مربوط‌به درمان نازایی و ناباروری ‏شامل اعمال جراحی مرتبط، ‏IUI، ‏ZIFT، ‏GIFT، میكرواینجكشن وIVF‏  حداكثرمعادل ‏سقف تعهد زایمان و به‌صورت یك پوشش مستقل از آن مجاز است.‏

‏۲-۲- دوره انتظار جهت استفاده از پوشش این بند برای گروه‌های زیر۲۵۰ نفر، ۹ ماه و از۲۵۰ ‏نفر الی ۱۰۰۰ نفر، ۶ ماه و برای گروه‌های بالای ۱۰۰۰ نفر فاقد دوره انتظار است.‏

‏۳- هزینه‌های پاراكلینیكی به‌این ‌ترتیب قابل پوشش است :‏

‏۱-۳- جبران هزینه‌های سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسكن، انواع اندوسكوپی، ام آرآی‌، ‏اكوكاردیوگرافی استرس اكو، دانسیتومتری تا حداكثر ۲۰ ‌درصد تعهد پایه سالیانه برای هر ‏بیمه‌شده.‏

‏۲-۳- جبران هزینه‌های مربوط‌به تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی (اسپیرومتری– ‏PFT‏)،نوار عضله  (‏EMG‏)، نوارعصب (‏NCV‏)، نوارمغز (‏EEG‏)، نوارمثانه (سیستومتری یا ‏سیستوگرام)، شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی، هولترمانیتورینگ قلب، آنژیوگرافی چشم (علاوه‌بر ‏موارد فوق) با سقف تعهد ۱۰ درصد تعهد پایه  سالیانه برای هر بیمه‌شده.‏

‏۳-۳- جبران هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی شامل آزمایش‌های تشخیص پزشكی، پاتولوژی یا ‏آسیب‌شناسی و ژنتیك پزشكی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب، فیزیوتراپی با سقف تعهد۱۰‌ درصد ‏تعهد پایه سالیانه برای هر بیمه‌شده.‏

‏۴-۳- جبران هزینه‌های ویزیت، دارو (براساس فهرست داروهای مجاز كشور صرفاً مازاد بر سهم ‏بیمه‌گر اول) و خدمات اورژانس در موارد غیربستری تا سقف ۵‌ درصد تعهد پایه سالیانه.‏

‏۵-۳- جبران هزینه‌های دندان‌پزشكی حداكثر تا میزان ۱۰ ‌درصد سقف تعهد پایه سالیانه برای ‏هر بیمه‌شده.‏

تبصره- هزینه‌های دندان‌پزشكی براساس تعرفه‌ای محاسبه و پرداخت می‌شود كه سالیانه ‏سندیكای بیمه‌گران ایران با هماهنگی شركت‌های بیمه، تنظیم و به شركت‌های بیمه ابلاغ ‏می‌کند.‏

‏۶-۳- جبران هزینه‌های مربوط‌به خرید عینك طبی و لنز تماس طبی تا سقف ۲ ‌درصد تعهد ‏پایه سالیانه برای هر بیمه‌شده

‏۷-۳- جبران هزینه‌های مربوط‌به خرید سمعك تا سقف ۵ درصد تعهد پایه سالیانه برای هر ‏بیمه‌شده

‏۴- جبران هزینه‌های جراحی مربوط‌به رفع عیوب انكساری چشم در مواردی كه به تشخیص ‏پزشك معتمد بیمه‌گر درجه نزدیك‌بینی، دوربینی، آستیگمات یا جمع قدر مطلق نقص بینایی ‏هر چشم (درجه نزدیك بینی یا دوربینی به‌علاوه نصف آستیگمات‌) ۳ دیوپتر یا بیشتر باشد، ‏حداكثر تا ۱۰ در صد تعهد پایه سالیانه برای هرجشم هر بیمه‌شده

‏۵- بران هزینه اعمال مجاز سرپایی مانند شكستگی و در رفتگی، گچ‌گیری، ختنه، بخیه، ‏كرایوتراپی، اكسیزیون لیپوم، بیوپسی، تخلیه كیست و لیزر درمانی تا سقف ۱۰ درصد تعهدات ‏پایه  سالیانه برای هر بیمه‌شده

فهرست اعمال غیرمجاز سرپایی (در مطب) به شرح جدول پیوست ذکر می‌شود :‏

‏۶- جبران هزینه تهیه اعضای طبیعی بدن (صرفاً برای گروه‌های بالای ۱۰۰۰ نفر) حداكثر به ‏میزان تعهد پایه سالیانه برای هر بیمه‌شده

‏۷- هزینه تهیه اوروتز كه بلافاصله بعد از عمل جراحی به تشخیص پزشك معالج و تأیید پزشك ‏معتمد بیمه‌گر مورد نیاز باشد حداكثر تا ۲ درصد سقف تعهد پایه سالیانه

‏۸- هزینه تشخیص بیماری‌ها و ناهنجاری‌های جنین منوط به داشتن پوشش زایمان حداكثر تا ‏‏۵۰ درصد تعهد زایمان به‌عنوان پوشش مستقل

تبصره ۱- هزینه‌هایی كه در اجرای بند ب پرداخت می‌شود، مازاد بر سقف تعهدات پایه سالیانه ‏است.‏

تبصره ۲- در صورتی كه تعهدات اصلی (پایه) نامحدود باشد سقف تعهدات مربوط به پوشش‌های ‏اضافی نیز می‌تواند نامحدود در نظر گرفته شود.‏

راهنمای خرید بیمه درمانی

متقاضیان گرامی کافی است درخواست خود را حاوی تعداد بیمه‌شدگان (به تفکیک اصلی و ‏تبعی)، مشخصات کارگاهی و پوشش‌ها و تعهدات مدنظر خود، به صورت مکتوب، در اختیار ‏هریک از شعب، نمایندگان یا کارگزاران شرکت بیمه کوثر قراردهند تا همکاران ما سایر مراحل ‏استعلام نرخ، تهیه قرارداد و صدور بیمه‌نامه را پیگیری کنند.‏

طبق مقررات و آیین‌نامه‌های بیمه مرکزی و شرایط خصوصی شرکت بیمه کوثر، بیمه‌نامه درمان ‏گروهی طبق ضوابطی صادر خواهد شد که لازم است خریداران این بیمه‌نامه پیش از هرچیز مد ‏نظر قرار دهند. این ضوابط بدین شرح است :‏

ماده 1- بیمه‌شدگان قرارداد :‏

عبارتند از کلیه کارکنان رسمی، پیمانی یا قراردادی تمام‌وقت بیمه‌گذار به همراه خانواده تحت ‏تکفل آنان که توسط بیمه‌گذار معرفی می‌شوند.‏

تبصره یک : حداقل 50 درصد از مجموع کارکنان به همراه کلیه افراد تحت تکفل آنان باید برای ‏اخذ پوشش بیمه‌ای معرفی گردند.‏

تبصره دو : در این بیمه، اعضای خانواده عبارتند از همسر، فرزندان و سایر افراد تحت تکفل ‏بیمه‌شده اصلی که به تبع بیمه‌شده اصلی دارای دفترچه بیمه‌گر اول (تامین اجتماعی، خدمات ‏درمانی و …) باشند.‏

تبصره سه : بیمه‌شدگان اصلی می‌توانند صرفاً در ابتدای قراداد (لیست اولیه) والدین غیرتحت ‏تکفل خود را با حداقل 100 درصد اضافه نرخ، تحت پوشش قرار دهند.‏

تبصره چهار : فرزندان اناث تا هنگام ازدواج و یا اشتغال به کار می‌توانند تحت پوشش باشند.‏

تبصره پنج : فرزندان ذکور مجرد تا سن 22 سال تمام به شرط شاغل نبودن، و در صورت ‏اشتغال به تحصیل تمام‌وقت دانشگاهی تا سن 25 سال تمام، و در مورد دانشجوی مقطع دکترا ‏تا سن 26 سال تمام تحت پوشش بیمه قرار دارند.‏

‏1-1-5 ت) فرزندان معلول ذهنی و جسمی بیمه‌شدگان، در صورت تحت تکفل بودن، بدون در ‏نظر گرفتن شرط سنی – البته با توجه به مفاد قرارداد و رعایت استثنائات در شرایط عمومی ‏پیوست – بیمه خواهند بود.‏

‏2-1-5 ت) پوشش بیمه‌ای فرزندان ذکور که در شروع قرارداد مشمول بیمه‌شده‌اند تا پایان سال ‏قرارداد ادامه خواهد داشت.‏

‏3-1-5 ت) در صورت فوت، بازنشستگی و یا از کارافتادگی بیمه‌شده اصلی، پوشش بیمه‌ای ‏بازماندگان متوفی، بازنشستگان و بیمه شدگان تبعی وی و نیز ازکارافتاده، مشروط به پرداخت ‏حق بیمه، صرفأ تا پایان مدت قرارداد ادامه خواهد یافت.‏

‏4-1-5 ت) کلیه کارکنان اناث می‌توانند همسر و تمامی فرزندان خود را همانند سایر ‏بیمه‌شدگان با پرداخت حق بیمه یکسان و رعایت مفاد این قرارداد صرفاً در ابتدای قرارداد، بیمه ‏کنند.‏

ماده 3 :‏

بیمه‌گذار موظف است هنگام عقد قرارداد و حداکثر ظرف مدت 60روز از تاریخ شروع قرارداد، ‏اسامی و مشخصات بیمه‌شدگان را به‌وسیله لوح فشرده و ترجیحأ به‌طریقی که بیمه‌گر پیشنهاد ‏می‌دهد، در دو نسخه تهیه و برای بیمه‌گر ارسال کند. بدیهی است انجام تعهدات بیمه‌گر (صدور ‏معرفی‌نامه و پرداخت خسارت) صرفا در مورد بیمه‌شدگانی خواهد بود که اسامی و مشخصات ‏آنان در لیست ارائه شده توسط بیمه‌گذار درج شده باشد.‏

تبصره یک: لیست اسامی و مشخصات بیمه‌شدگان باید حاوی اطلاعات زیر باشد :‏

نام، نام خانوادگی، محل صدور، شماره شناسنامه، سال تولد، تاریخ تولد ،کد ملی، جنسیت، نوع ‏بیمه شده، نسبت، نوع تحت تکفل، شماره حساب و تلفن همراه سرپرست، شماره دفترچه ‏بیمه‌گر اول (تامین اجتماعی، خدمات درمانی و …).‏

برای اتباع خارجی، کد اقامت و پروانه کار الزامی است.‏

تبصره دو: دو نسخه فهرست اسامی و مشخصات بیمه‌شدگان که توسط بیمه‌گذار تهیه گردیده ‏باید به امضا و مهر طرفین برسد. صرفأ چنین لیستی برای احراز هویت بیمه‌شدگان به هنگام ‏پرداخت خسارت مورد عمل و استناد بیمه‌گر قرار خواهد گرفت.‏

تبصره سه: بیمه‌گذار مکلف است در طول مدت قرارداد، در مورخ بیست و پنجم هر ماه، تغییرات ‏ناشی از افزایش و کاهش تعداد بیمه شدگان را مطابق تبصره‌های 1 و 2 ماده 3 برای بیمه‌گر ‏ارسال کند.‏

‏1-3-3 ت) افرادیکه در طول مدت قرارداد می‌توانند به بیمه‌شدگان اضافه شوند عبارتنداز: افراد ‏جدید الا ستخدام، کارکنان انتقالی( منوط به اعلام بیمه‌گذار حداکثر یک ماه پس از تاریخ ‏استخدام و انتقال) همسر کارکنانی که ازدواج کرده اند و افرادی که در اثنای سال بیمه‌ای تحت ‏کفالت بیمه‌شده اصلی قرار خواهند گرفت(منوط به اعلام بیمه‌گذار حداکثر ظرف یک ماه پس از ‏احراز کفالت ) تاریخ موثر برای شروع پوشش بیمه‌ای نامبردگان از اولین روز ماه بعد بیمه‌ای ‏مستند به اعلام کتبی بیمه گذارخواهد بود. بیمه‌گذار موظف است کلیه مدارک و اطلاعات مرتبط ‏با بیمه شدگان از قبیل حکم کارگزینی و … را در صورت تقاضای بیمه‌گر ارائه نماید.‏

‏2-3-3 ت ) نوزادان از بدو تولد بیمه می‌باشند منوط به آنکه بیمه‌گذار لیست آنان را حداکثر تا ‏دو ماه پس از تولد به بیمه‌گر اعلام نماید در غیر اینصورت طبق نامه بیمه گذار، نوزاد به تاریخ ‏روز ثبت و تحت پوشش قرار می‌گیرد.‏

‏3-3-3 ت ) ارائه خدمات به کلیه نوزادان بدو تولد، تا یک هفته پس از تاریخ ولادت  بدون نامه ‏بیمه‌گذار امکان پذیر می‌باشد و بیمه‌گذار متعهد می‌گردد حق بیمه ماهای مورد عمل را به ‏حساب شرکت بیمه کوثر واریز نماید، لازم به ذکر است کلیه خدمات بیمه‌ای به اینگونه بیمه ‏شدگان پس از تاریخ ذکر شده منوط به ارائه نامه رسمی بیمه‌گذار و شناسنامه نوزاد می‌باشد.‏

ت ) در صورتیکه نوزاد پس از تولد، فوت نماید کاهش آن از لیست بیمه شدگان بدون برگشت ‏حق بیمه امکان پذیر می‌باشد.‏

‏5-3-3 ت ) موارد حذف بیمه شدگان عبارتست از: فوت، خروج از کفالت و نیز کارکنانی که ‏رابطه همکاری با استخدامی آنان با بیمه‌گذار قطع می‌شود، تاریخ موثر برای حذف بیمه شدگان ‏مستند به اعلام کتبی بیمه‌گذار و از تاریخ وصول نامه وی خواهد بود بدیهی است چنانچه بیمه ‏شدگان از خدمات بیمه مازاد درمان گروهی استفاده نموده باشند ( خسارت دریافت کرده باشند ‏اعم از بیمارستانی و سرپایی ) در هنگام حذف، حق بیمه ماه‌های باقیمانده از قرارداد برگشت ‏داده نخواهد شد و بیمه‌گذار موظف به پرداخت حق بیمه ایشان تا پایان قرارداد خواهد بود.‏

‏6-3-3 ت ) با توجه به مهلت 60 روزه جهت ارائه لیست بیمه شدگان از تاریخ شروع قرارداد ‏توسط بیمه گذار، چنانچه در این فاصله بیمه شده‌ای که مشخصات آن در لیست بیمه شدگان ‏ثبت شده، فوت نموده و دارای هزینه خسارت باشد، هزینه‌های وی قابل پرداخت نبوده و از ‏لیست بیمه شدگان با برگشت حق بیمه حذف می‌گردد.‏

ت) در ماه پایانی بیمه نامه امکان افزایش و کاهش بیمه شدگان به استثناء نوزاد بدو تولد امکان ‏پذیر نمی‌باشد.‏

‏8-3-3 ت) در تمدید کوتاه مدت بیمه نامه به هر دلیل، افزایش و کاهش بیمه شدگان به استثناء ‏نوزاد بدو تولد امکان پذیر نمی‌باشد.‏

تبصره چهار : کارکنانی که اسامی و مشخصات آنان و هر یک از اعضای خانواده شان در لیست ‏اسامی اولیه و تغییرات موضوع تبصره‌های 2 و 3 ماده 3 شرایط خصوصی قراداد درج نشده باشد ‏باستناد از قلم افتادگی نمیتوانند جزء بیمه شدگان این قرارداد قرار بگیرندو در صورت تمایل، به ‏قرارداد سال بعد موکول می‌گردند.‏

تبصره پنج : چنانچه پس از ارائه لیست بیمه شدگان از طرف بیمه گذار، مشخص گردد تعداد ‏بیمه شدگان (جهت محاسبه حق بیمه قطعی) کمتر از تعداد مندرج در قرارداد است بیمه‌گر ‏مجاز به اعمال تغییرات در میزان تعهدات و شرایط قرارداد خواهد بود.‏

  • راهنمای خسارت بیمه درمانی

نحوه ارائه خدمات مربوط به بیمه‌نامه درمان گروهی و چگونگی دریافت خسارت به شرح زیر ‏است :‏

شرکت بیمه کوثر به منظور سرعت بخشیدن و سهولت ثبت نام بیمه شدگان محترم اقدام به ‏حذف کارت بیمه مکمل درمان نموده و همه خدمات خود را از طریق کارت ملی و با صدور ‏معرفی نامه بیمارستان ارائه می‌دهد، ضمناً بیمه کوثر به عنوان اولین شرکت بیمه کشور اقدام به ‏طراحی و ساخت کیوسک خدمات بیمه‌ای نموده است که در حال حاضر در استان‌های مختلف ‏کشور نصب گردیده و ارائه خدمات صدور معرفی نامه خود را به صورت 24 ساعته آغاز نموده و ‏در ادامه در دیگر بیمارستانها و مراکز درمانی استان‌ها نیز نصب خواهد گردید.‏

به منظور رفاه حال و تکریم بیمه شدگان محترم و عدم مراجعه این عزیزان جهت دریافت ‏خدمات درمانی ، و نیز عدم دریافت معرفی نامه جهت خدمات دندانپزشکی ، کارت ملی به ‏عنوان سند شناسایی، مورد تائید شرکت بیمه گر می‌باشد.‏

این امر بدین صورت است که بیمه شده محترم فقط با در دست داشتن کارت ملی خود به مراکز ‏طرف قرارداد با بیمه کوثر مراجعه نموده و خدمات مورد نیاز دندانپزشکی را دریافت می‌نماید.‏

بیمه شده عزیز با ارسال پیامک (کد ملی ده رقمی *1) به شماره پیامک 02189382 می‌تواند ‏از صحت بیمه شدن خود توسط بیمه کوثر اطلاع پیدا کرده و استعلام پوشش بیمه‌ای خود را ‏دریافت نماید.‏

بیمه شده گرامی می‌تواند با مراجعه به سامانه استعلام بیمه کوثر و جستجو کد ملی خود، از ‏پوشش بیمه‌ای خود اطمینان پیدا کرده و موارد پوشش را طبق ضوابط قرارداد مشاهده نماید. در ‏ادامه ایشان می‌توانند در همین صفحه، خسارات دریافتی خود از بیمه کوثر را مشاهده و نظارتی ‏بر عملکرد شرکت داشته باشند.‏

بیمه شده عزیز می‌توانند با در دست داشتن فقط کارت ملی و دستور پزشک مربوطه و مراجعه ‏به مراکز مشخص شده بیمه کوثر، نسبت به دریافت معرفی نامه درمان اقدام نموده و با مراجعه ‏به مراکز طرف قرارداد، خدمات مطلوب و مورد نظر خویش را دریافت نمایند.‏

  • مدارک لازم جهت صدور معرفی نامه :‏

‏1- ارائه كارت ملی بیمار

‏2- گواهی پزشك معالج بیمه شده مبنی بر نیاز به بستری ونوع بیماری یا عمل جراحی وی

‏3- كپی شناسنامه و دفترچه درمانی بیمه گر اولیه بیمه شده اصلی و بیمار

‏4- گواهی اشتغال به تحصیل برای فرزندان پسر تا 26 سال

‏5- اصل شناسنامه فرزندان دختر

توجه : لازم به توضیح است كارت ملی بیمه شده اصلی و شناسنامه بیمه شده در هنگام پذیرش ‏توسط بیمارستان‌ها و مراكز پاراكلینیكی طرف قرارداد مورد نیاز می‌باشد.‏

در صورت بستری شدن در سایر بیمارستان‌ها ( مراکز غیر طرف قرارداد ) ، پس از ترخیص و ‏تسویه حساب ، نماینده آن شرکت کلیه مدارك بیمارستانی ممهور به مهر بیمارستان و گواهی ‏پزشك را به نشانی تهران. خ وزرا , کوچه 18 ،پلاك 2 (شركت بیمه کوثر طبقه اول بخش ‏درمان ) و در شهرستانها به شعب بیمه کوثر تحویل و سپس هزینه‌های فوق برابر با مفاد قرارداد ‏بیمارستان هم درجه محاسبه و تأمین می‌گردد.‏

مدارک لازم جهت دریافت هزینه‌های پاراکلینیکی و سرپائی (آندوسکوپی، سونوگرافی، سی تی ‏اسکن، ام آر‌ای و …)‏

‏1. اصل قبض (فاکتور) ممهور به مهر مرکز و صندوق

‏2. تصویر جواب

‏3. تصویر کارت ملی بیمار

‏4. حتی الامكان تصویر صفحه اول دفترچه بیمار

  • مدارک لازم برای تشکیل پرونده‌های بستری :‏

‏1- اصل صورت حسابهای بیمارستانی ممهور به مهر بیمارستان و صندوق

‏2- اصل صورت حساب پزشکان ممهور به مهر بیمارستان و صندوق

‏3- اصل گواهی پزشک معالج (در خصوص موارد جراحی گزارش اتاق عمل الزامی می‌باشد)‏

‏4- اصل گواهی بیهوشی یا برگه بیهوشی اتاق عمل و اصل قبوض یا ریز آزمایشات، رادیولوژی، ‏سی تی اسکن و …‏

‏5- اصل نسخ دارویی، ریز لوازم مصرفی، فاکتور پروتزها (ممهور به مهر جراح مبنی بر استفاده ‏پروتز)‏

‏6- تصویرصفحه اول دفترچه بیمار

‏7- تصویر كارت ملی بیمار

نکته : در مواردیکه بیمه شده جهت دریافت سهم بیمه گر اولیه به تأمین اجتماعی، خدمات ‏درمانی یا سایر بیمه گر‌ها مراجعه نماید تصویر مدارک فوق ممهور به مهر بیمه گر اولیه و تصویر ‏چک الزامی است. (مشروط به کسر سهم بیمه گر اولیه)‏

توجه :‏از کارت ملی خود که حکم همان كارت گواهی بیمه درمان است مراقبت لازم به عمل آورید، ‏زیرا در صورت فقدان کارت مذکور ارائه خدمات به بیمه شدگان محترم امکان پذیر نمی‌باشد.‏

جهت سهولت پرداخت خسارت ، شرکت بیمه کوثر با همکاری بانک مربوطه اقدام به صدور ‏کارت الکترونیکی پرداخت خسارت به صورت رایگان برای هر سرپرست نموده ، که به این طریق ‏خسارت به حساب سرپرست خانواده واریز گردیده و با ارسال پیامک به وی اطلاع رسانی ‏می‌گردد ، لازم به ذکر می‌باشد این خدمت بسیاری از مشکلات پرداخت خسارت برای بیمه گذار ‏و دریافت هزینه‌ها توسط بیمه شدگان ازجمله حذف صدور چک خسارت و نقد کردن آن توسط ‏بیمه گذار و واریز به حساب بیمه شدگان را مرتفع می‌نماید.‏

بیمه گذار متهعد است صورتحساب هزینه‌های درمانی موضوع این قرارداد را 6 ماه از تاریخ انجام ‏هزینه‌ها ی مربوطه در طول مدت اعتبار قرارداد و 3 ماه پس از انقضاء قرارداد تحویل بیمه کوثر ‏نماید ، بدیهی است بعد از انقضاء این مدت بیمه کوثر هیچگونه تعهدی نسبت به پرداخت آن ‏نخواهد داشت.‏

بیمه‌شدگانی كه به‌علت عدم‌امكان معالجه در داخل كشور با تشخیص پزشك معالج بیمه‌شده و ‏با تأیید بیمه‌گر به خارج اعزام می‌گردند و یا هنگام مسافرت به خارج از كشور به‌دلیل فوریت‏های ‏پزشكی نیاز به تشخیص و معالجه پیدا می‏كنند در صورتی که سفارت یا كنسولگری جمهوری ‏اسلامی ایران در كشور مربوطه، صورت‌حساب‌های هزینه‌های پزشكی و بیمارستانی آنان را تأیید ‏کند تا سقف هزینه‌های مورد تعهد بیمه‌گر مندرج در قرارداد پرداخت خواهد شد.در صورت ‏عدم‌احراز هریك از موارد فوق، هزینه‌های انجام‌شده با‌توجه به بالاترین تعرفه مراكز درمانی طرف ‏قرارداد بیمه‌گرمحاسبه و پرداخت می‌شود.‏

تبصره : میزان خسارت براساس نرخ ارز اعلام‌شده توسط بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران در ‏زمان ترخیص از بیمارستان محاسبه خواهد شد.‏

  • مراکز دریافت مدارک خسارت درمان

سرپرستی‌ها و نمایندگی‌های بیمه کوثر در سراسر کشور آماده دریافت مدارک خسارت بیمه‌های ‏درمان گروهی هستند.‏

در تهران، علاوه بر سرپرستی استان، بیمه‌گذاران محترم می‌توانند مدارک خود را به نشانی ‏‏«میدان آزادی، ابتدای جاده مخصوص، شهرک شهید فکوری (ورودی اصلی)، دفتر شرکت امید ‏کوثر پارس تامین (ساتا)» تحویل دهند. این دفتر شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 16 و ‏پنجشنبه از ساعت 8 تا 12 آماده خدمت رسانی است.‏

ارتباط با ما

آدرس :

خ آزادی ابتدای کوچه آشیان پلاک 4 واحد 3

شماره تماس :

021-66864704

تلفن همراه:

09359124522

آدرس ایمیل:

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای سایت لندر در خبرنامه سایت لندر عضو شوید .
ثبت

آمار بازدید سایت

پورتال نمایندگی کلیک کنید